3 ноември 2010 г.

Колкото повече, толкова... по-малко


Сигурно ви се е случвало вашият шеф така да ви претовари със задачи, че да прегреете. Ново изследване, за което пише Financial Times ви дава сериозен аргумент да поискате известно разтоварване:
Служители, които жонглират с свърде много задачи едновременно са по-малко продуктивни, имат по-малко свършени задачи и по-голям запас от несвършена работа, според скорошно изследване на екип от трима икономисти.

В изследването, публикувано от "Националното бюро за икономически проучвания" икономистите Decio Coviello от Римския университет, Andrea Ichino от Болонския университет и Nicola Persico от Нюйоркския университет стигат до техния извод чрез изследване на делата, поемани от няколко италиански съдии за 6-годишен период.

Авторите заключават: "Интуицията е, че като се добави една задача към онези, с които служителят вече жонглира, тя изтегля ресурси от другите активни задачи, които са по-близо до свършване. Освен това, новоотворената задача няма полза от това, че е отворена по-рано, в смисъл че тя все още ще трябва да чака докато всички останали задачи са свършени."
Снимка: CELAL TEBE, sxc.hu

1 коментар:

  1. Абсолютно вярно. По-малкото задачи позволяват по-ясен фокус. То е на същия принцип като при компютрите - процесорът "забива", като му пуснеш 20 неща наведнъж, а и да не забие, му отнема доста повече време.

    ОтговорИзтриване