1 септември 2010 г.

БДЖ - кой пие и кой ще плаща?


От едно дясно управление по принцип се очаква да приватизира държавните предприятия, включително БДЖ, което от много години се субсидира от държавата, за да не фалира. Правителството на Бойко Борисов се води дясно, но има други планове:
Група от банки ще осигурят договореният в началото на август заем за "Български държавни железници" (БДЖ) за близо 460 млн. лв. със Световната банка. Това става ясно от изказване на изпълнителния директор на задлъжнелите железници Владимир Владимиров пред "Блумбърг" вчера.

"Български държавни железници" се нуждае от заем от 460 млн. лв., за да изплати задълженията си до 2014 г. и да вдигне на крака задлъжнялата компания", каза Владимиров.

За първите шест месеца на годината БДЖ отчете близо 60% срив в приходите си и 30 млн. лв. загуба. Задълженията на компанията пък са близо 800 млн. лв. от малко над 1 млрд. лв. активи, като 483 млн. от тях са дългосрочни.

По думите на Владимиров парламентът е одобрил и държавата да е гарант по заема.
БДЖ е обречено да фалира, а схемата за финансиране на БДЖ единствено отлага това за периода на управление на следващото правителство. Причината е същата, поради която рухна социализма. Държавата просто не е добър предприемач. Тя гарантира три неща - корупция, липса на гъвкавост и неефективно управление. От това печели само партията, която е на власт. А сметката за провала на БДЖ, както обикновено, ще се плати от българските данъкоплатци.

Ако постингът ви харесва, моля гласувайте за него, за да стигне до повече хора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар