13 април 2010 г.

Неволи с "УниКредит Булбанк"

Колегата от в. "24 часа" Салави Ангелов се е сблъскал със същия проблем, какъвто аз имах преди година. Той обаче не го е решил, защото единственият начин да успееш е да разбереш дребните букви в договора, което предполага много задълбочени знания по финанси и добра юридическа основа.

Ето как аз се преборих с "УниКредит Булбанк". Изненадващо ми се обадиха от банката, за да ми кажат, че съм неизрядан длъжник. Аз им казах, че си плащам, но те ми обясниха, че управителният съвет вдигнал лихвата и аз не съм изплатил цялата сума. Отговорих им, че първо, не са ме информирали, и второ, нямат право да ми вдигнат лихвата, защото моят договор е с фиксирана лихва, а условията за вдигането й не са налице.

Така започна моят спор с банката, който продължи около половин година. Междувременно официално се водех неизряден длъжник, постоянно ми се обаждаше някаква фирма, която имала договор с банката да притиска и събира вземания от неизрядни длъжници, получавах писма от банката, в които бяха калкулирани огромни наказателни лихви за просрочие, а друга банка ми отказа вдигане на лимита по кредитната карта, защото в кредитния регистър съм фигурирал като неизряден длъжник.

Накараха ме да пусна жалба до управителния съвет, което направих. Многократно се срещах със служители на банката, които ме убеждаваха, че не съм прав и трябва да платя. Шефката на централния офис на банката, лелка със социалистическа визия и празен поглед, ми каза, че имало криза и трябвало да проявя разбиране към банката. Предложиха ми два варианта за преподписване на договора с по-неблагоприятни за мен условия. Сред аргументите им се сочеше и някакъв софтуерен проблем, който не можело да се реши, ако не променим споразумението. Аз отказах да го подпиша и им казах, че повече няма да си губя времето с тях, да ми кажат с кого да се свърже моят адвокат. След 2-3 седмици от банката ме информираха, че проблемът е решен, извиняват се и ми изчисват неправилно начислените наказателни плащания.

Друг мой колега, който беше подписал същия договор си плащаше по-големите лихви без да ги оспорва. По мои груби изчисления не е изключено засегнатите да са около 5-10 хил. човека.

Важно е внимателно да четете и дребните букви, особено в по-сложни финансови договори, а ако не ги разбирате се консултирайте със специалист.

(Илюстрация: adamci, sxc.hu)

16 коментара:

  1. Трябва да ги осъдиш за щети.

    ОтговорИзтриване
  2. Самият спор ми отне толкова време и нерви, че при успешния край просто си отдъхнах и реших, че някой ден ще го напиша. Прозрачността в случая се надявам да има много по-голям ефект от някакво дребно обезщетение.
    Иначе, аз имам и други не по-малко абсурдни случки с тази банка - може би ще ги напиша в "Неволи с УниКредит II" :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Това толкова да ме заинтригува, че ще видя дали няма неприятни изненади и покрай моя кредит в “УниКредит”... ако ли има, очаквайте и от мен Feedback. Facebook вече поразпространи новината.

    ОтговорИзтриване
  4. УниКредит е най-некоректната банка в България!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз съм в същата ситуация.Според договора ми Банката има право да повиши лихвата при увеличение на юрибор с 2 пункта/аз съм го сключила на 2.29/.Но сега юрибор е ,0.38%.Къде е Банков надзор!Къде е БНБ! И те ли участват в най-големия картел в страната - банковия!

    ОтговорИзтриване
  6. И при мен е същото при сключен договор за 7.6%приференциална лихва в момента ми е 12.6%също приференциална, изобщо не ме уведомиха. Борисов и Дянков да не мислят глупости с пенсионерите, майките и държавните служители, а да натиснат банките, защото там са парите на народа, обират ни пладнежки и никой не реагира, не мога да се начудя какво семе сме, в цяла Европа и света лихвите паднаха , само при нас се вдигнаха, нали ако плащам по малко на банката ,другите пари ще ги похарча и малко по малко ще се съживи икономиката и производството, просто има ли търсене ще има и производство, услуге и т.н. Какво да говорим, заплатата отива първо при банките, второ при ел.разпределителните дружества, вода ,ТЕЦ, телефони и малкото останало за гориво и храна. Не знам аз ли съм много умен или правителството са тъпи, май нито едното нито другото , просто не им отърва да се разправят с банките и другите монополисти ,които точат парите и силите на народа.

    ОтговорИзтриване
  7. Моя позната също имаше подобни проблеми и то не веднъж тия са най некоректна и тъпа банка като се казва в такива случай ДА СЕ ПРЕБИЯТ

    ОтговорИзтриване
  8. И според моя договор лихвата можеше да се вдигне само при увеличаване на юрибора с над 2 пункта от момента, в който сключих договора (доколкото си спомням тогава беше около 3 и нещо). Намерих статистика за движението на юрибора, сравних данните и се оказа, че не само не се е качил, а дори е паднал с 2 пункта :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Аз по принцип съм много клитичен към правителството, но не мисля, че то е отговорно за банковите ни неволи. Просто всеки трябва да си търси правата - с жалби до Банков надзор в БНБ и Комисията за защита на потребителите, също с публичен натиск и ако нищо не помага - в съда.

    ОтговорИзтриване
  10. http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#!/pages/GOSPOD-DA-UBIE-BLGARSKITE-BANKI-I-TEHNITE-LIHVI/107127905981168?ref=ts

    ОтговорИзтриване
  11. Проблема като цяло е много сериозен,ако не си гледал какво подписваш.И дори и да си гледал не си отдал голямо значение за всеки препъни камък.По-лошото е че има хора които са си направили сметката,че като ни обуят със по-високата лихва,плащащите ще са повече от неплщащите и банките не само ще са на загуба ами и на много голям кяр които разбира се потъва някъде навън...,и някои направи доста пара на нашия гръб!

    ОтговорИзтриване
  12. Ако такова нещо с лихвите ставаше в страна разли1на от българия най-малкото много хора щеше да излязат на протест.Тук явно бат бойко е доволен то ситуация като се има впредвид,че цветелина бориславова искарва добри пари от това.Така че хора не се чудете а теглете кредити от сибанк и ассет банк които са саответно на цветелина бориславова и младен михалев-маджо зад който стоят хора като генерал любен гоцев.

    ОтговорИзтриване
  13. Моля всички засегнати от измамната политика на УниКредит Булбанк да се присъединят към групата ни въвъ Фейсбук http://www.facebook.com/group.php?gid=118503631508052
    Там обмисляме варианта да заведем колективен съдебен иск срещу тях.

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте,

    Ще се включа в колективният иск. Моля, изпратете информция на aleksandrova_geri@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  15. Г-н Матеев,
    Аз и една немалка вече група от ощетени клиенти на Булбанк се опитваме да намерим начин да решим този болезнен за Нас и десетките хиляди (ако не стотици) българи, търсейки кардинално решение на проблема. Имаме доста официални писма от БН на БНБ, КЗП и други институции които потвърждават незаконността на действията на Булбанк, но ще желаем ако Вие сте съгласни да научим Вашия "подход" към Булбанк.
    Моя e-mail e: Plamen1967@gmail.com
    Вашия опит ще е безценен за Нас.

    ОтговорИзтриване
  16. Не казвам, че лъжете в този си пост, но съм клиент на банката от около 4 години, като от 1 година изплащам заем и никога не съм имал проблем... Звучи ми смешно предположението, че толкова голяма банка да използва такива методи. Предполагам, че е било единична системна грешка или нещо подобно.

    ОтговорИзтриване