Сигурно ви се е случвало вашият шеф така да ви претовари със задачи, че да прегреете. Ново изследване, за което пише Financial Times ви дава сериозен аргумент да поискате известно разтоварване:
Служители, които жонглират с свърде много задачи едновременно са по-малко продуктивни, имат по-малко свършени задачи и по-голям запас от несвършена работа, според скорошно изследване на екип от трима икономисти.В изследването, публикувано от "Националното бюро за икономически проучвания" икономистите Decio Coviello от Римския университет, Andrea Ichino от Болонския университет и Nicola Persico от Нюйоркския университет стигат до техния извод чрез изследване на делата, поемани от няколко италиански съдии за 6-годишен период.Авторите заключават: "Интуицията е, че като се добави една задача към онези, с които служителят вече жонглира, тя изтегля ресурси от другите активни задачи, които са по-близо до свършване. Освен това, новоотворената задача няма полза от това, че е отворена по-рано, в смисъл че тя все още ще трябва да чака докато всички останали задачи са свършени."
Снимка: CELAL TEBE, sxc.hu
Абсолютно вярно. По-малкото задачи позволяват по-ясен фокус. То е на същия принцип като при компютрите - процесорът "забива", като му пуснеш 20 неща наведнъж, а и да не забие, му отнема доста повече време.
ОтговорИзтриване